Techniky FBI v pokeru (recenzia)

JoeNavarroO pokri som čítal dostatok kníh (pre začiatočníkov, o matematike v pokri, bankroll managmente, či MTT turnajoch). Keď som sa pokru venoval ešte aktívne, tak som sa snažil prelistovať aj nejednu knihu o neverbálnej komunikácii. Keď som dostal do rúk knihu od Joe Navarro (25 rokov pracoval pre FBI), ktorú vytvoril za pomoci Phila Hellmutha, tak až potom som pochopil psychológiu nielen v pokri, ale aj zistil, že to najlepšie čítam až teraz. A kniha o reakciách protihráčov pri stole vám dá veľa aj do bežného života....

Najskôr by sme mali povedať niečo o autorovi. Joe Navarro pôsobil ako agent FBI 25 rokov JoeNavarro_TechnikyFBIvPokerua riešil nejeden závažný prípad. Ako 17-násť ročný zneškodnil ako zamestnanec obchodu 2 lupičov, pričom sám utrpel zranenie vyžadujúce si 180 stehov. Následne na to, dostal od prezidenta USA dopis, ktorý vyzdvihuje jeho hrdinstvo. O pár rokov neskôr už pracoval pre FBI. Americký vojak sa pokúšal získať prísne tajné informácie ohrozujúce USA. Pri jeho výsluchu bolo zrejmé, že nejednal sám, ale nechcel prezradiť komplicov. Vyšetrovatelia sa dostali do slepej uličky. Bol zavoláný zvláštny agent Joe Navarro a z 32 možných komplicov, vydoloval vďaka neverbálnej komunikácii od amerického vojaka 2 mená, ktoré boli, ako inak pravdivé.... Všetci boli obvinení. Podobných prípadov ako zvláštny agent pre neverbálnu kombináciu vyrišil za 25 rokov práce pre FBI množstvo a v súčasnosti pomáha pokrovým hráčom zlepšiť ich dovednosti. Odkedy si zobral pod krídla Phila Hellmutha, tak sa najúspešnejší turnajový hráč histórie dostal opäť do formy a získal ďalšie náramky z WSOP, či 3 druhé miesta na minuloročnom WSOP.

Vďaka knihe "Techniky FBI v pokeru" sa mnoho z jeho vedomostí o neverbálnej komunikácii dozviete aj vy. V úvodných kapitolách autor vysvetľuje fyziologickú podstatu signálov a opisuje ľudský mozog, ktorý sa delí na na tri časti, no v knihe sa v drvivej väčšine venuje tej časti, ktorá nás pri pokrovom stole najviac zaujíma, tzv. limbický mozog, alebo inak centrum emócií a prvotných reakcií. Jeho hlavnou úlohou je bezprostredná reakcia na zrakové, sluchové, čuchové a hmatové vnemy.

V prvej časti knihy sa dozviete aj to, ako svoje bezprostredné reakcie skrývať, resp. ako sa vyhnúť, alebo ešte lepšie znemožniť aby ste svoje signály dávali okoliu najavo. Dozviete sa tu aj to, ktorá časť ľudského tela je najčestnejšia? Odpovedáte oči? Aj ja som si to myslel, no nie to pravda a Joe Navarro vám v knihe vysvetlí prečo to nie je ani iná časť hornej časti tela a zároveň vás naučí, ako či už reakciu nôh (áno, to je najčestnejšia časť tela), alebo aj akejkoľvek časti tváre, či inej časti tela pozorovať a čo z nej vyvodiť.

Následne sa v knihe dozviete, čo z ktorej reakcie a prečo vyvodiť. Lepšie povedané, aký záver vyvodiť podľa situácie, pohlavia zapojeného do hry, pozície hráča pri stole, fázy konkrétnej hry (prelflop, flop, turn, river), atď.. Všetko je výborne zdokumentované na množstve fotiek v knihe a komentároch Phila Hellmutha (12-násť násobný víťaz WSOP, historicky najúspešnejší turnajový hráč na WSOP), ktorý tie situácie zažil priamo pri pokrovom stole.

Ďalšie kapitoly sa venujú napríklad signálom prezrádzajúcim vysokú a nízku sebadôveru protihráčov, či už očí, úst, pliec, rúk, alebo nôh. Pýtate sa ako zistíte čo robí súper s nohami pod stolom? Dá sa to zistiť, verte mi. Posaďte sa pred zrkadlo na stoličku, pozerajte sa na hornú časť tela a posunte nohy smerom dopredu a potom dozadu. Zistíte! A Joe vám vysvetlí čo znamená ktorá reakcia vašej hornej časti tela, keď miknete nohami.

FBI_LimbicJoe sa zaoberá tiež skludňujúcimi reakciami protihráčov, ako všetky informácie zužitkovať vo svoj prospech, ako si jednotlivé praktiky trénovať, ako sa zlepšovať, čo znamenajú súperove hry so žetónmi, ako jeho rady zúžitkovali niektorí hráči, čo im to v konečnom dôsledku prinieslo, ale aj to ako Phil Hellmuth zistil kde robí pri neverbálnej komunikácii chyby, pričom už pred seminármi s Joe Navarrom sa radil medzi najlepších pokristov v čítaní protihráčov. Tiež sú v niektorých prípadoch uvedené aj situácie profesionálnych hráčov priamo od pokrového stola, ktoré naznačujú, aké majú karty. Áno, aj profesionáli robia chyby.

Zo všetkého prečítaného zistíte, že poker je omnoho viac o reakciách protihráčov, svojej sebakontrole, ako o kartách. Hlavne keď máte preštudovanú aj matematiku v pokri, stratégiu pre vašu obľúbenú hru (MTT, SnG, cash game). Táto kniha vám určite pomôže v pokrovom napredovaní....

Ak si chcete knihu objednať, musíte nám zaslať potrebné údaje na pokerknihy@pokerportal.sk. Potrebujeme vedieť:
- názov knihy,
- meno a priezvisko,