Exkluzívny rozhovor s vynikajúcim hráčom Michalom Marekom

Ahoj, veľa ľudí na na našej stránke Ťa pozná, ale predsa len sú aj takí, ktorí Ťa nepoznajú. Skús sa teda na začiatok predstaviť a povedať niečo o sebe.
Ahoj, takže jmenuji se Michal Marek, bydlim v malém městečku Rokycany v Čechách. Je mi 19 let a poker hraju asi 1,5 roku.

Ako si sa o pokri dozvedel a ako si začínal?
O pokeru sem se dozvěděl ze stránek jedné sázkové kanceláře, kde jsem začínal hrát BlackJack, do kterého mě zasvětil můj kamarád. Přečetl jsem si základní pravidla, ale zdálo se mi to docela složité když jsem to viděl poprvé. Vložil jsem teda asi prvních 300Kč a začal hrát NL10. V té době jsem vůbec nic nevěděl o bankroll managmentu a ani o nějaké strategii. Stále jsem prohrával a musel vkládat nové peníze. Postupně mě ale poker začal hodně bavit a začal jsem mu věnovat hodně času. Četl jsem hodně rad a tipů na internetu a samozřejmě koukal i na pokerová videa. Cash mi moc nešel tak jsem začal hrát freerolly. Hrál jsem je třeba celý víkend a i 5 stolů najednou. Peníze, které jsem z nich ale vydělal jsem ale pak zase ztratil v cash game. Pak jsem se ale rozhodl že si vložím trochu "víc". Bylo to asi 3000Kč. Začal jsem myslim hrávat SnG HU 10. V tom se mi dařilo a vyhoupl jsem se na nějakých 7000Kč a začal jsem hravat HU 50 . Bankroll jsem moc nedodržoval. Ale naštěstí mi to vyšlo a ja se dostal na nějakých 1500usd. Nějaké peníze jsem si vybral, takže jsem musel začít hrát skoro od začátku. Cash game jsem vynechal a věnoval jsem se jenom SnG a MTT, v kterých se mi začalo hodně dařit, tak jsem u nich zůstal až dodnes.

Aké sú Tvoje najväčšie pokrové úspechy?
Tak určitě mezi ty nej můžu považot postup a následné umístění na EPT. Pak určitě 5. místo na Grand Tournamentu, které mi zajistilo kapitál pro hru a mohl jsem začít hrát větší turnaje. Pak určitě 1. místo na 35k turnaji, 8. místo na 175k turnaji a řada dalších, ale už na menších turnajích.

To EPT veľa ľudí sledovalo, hlavne ten predposledný deň keď si bol na tv table. Povedz naším návštevníkom niečo viac o tom turnaji. S akými očakávaniami si doňho vstupoval? Ako si sa dostal až tak ďaleko? Tvoje pocity? Nejaké zaujímavé handy?

Tak do tohoto turnaje jsem vstupoval s vědomím, že nemám vůbec co ztratit. Můj úkol byl přežít první den a pak se uvidí. Byl to můj třetí live turnaj, tak jsem si nedával velké šance. V prvnim dni ale u mého stolu seděly předemnou tři velmi agresivní dánové. Když nenávýšil první, tak se toho ujali ti další. Ke konci dne mi moc nechodily karty a ja se propadl z asi 19k, které jsem nastřádal trpělivou hrou asi na 11k .  Byl jsem teda trochu zklamaný, ale aspoň jsem šel do dalšího dne opět s tim, že nemam co ztratit. Strategie byla, že si počkám na lepší kartu a s tou se pokusim zdvojnasobit. Asi dvakrát jsem pomocí All inu pozbíral blindy, pak jsem ale dostal do ruky AK. Hráč předemnou navýšil a ja si řekl: "Teď nebo nikdy" . šel jsem All in. On dorovnal řekl : "coin flip"  a ukázal QQ. Naštěstí pro mě ale na flop přišlo K . Ja zdvojnaobil a mohl začít hrát trochu klidněji svou hru.. Svůj stack jsem neustále pomalu rozšiřoval až na nějakých 35k . Pak jsem byl ale přesazen na velmi agresivní stůl, na kterym jsem opět hodně ztratil a byl opět shortstack. Následovalo další přesazení na klidnější stůl, ale zde sědělo hodně big stacků. Potřeboval jsem zase zdvojnásobit. Hra ve které se mi to podařilo byla docela divoká. Hráč z midle position dal raise (raisoval víc než bylo zdrávo), další hráč po delším přemýšleni zahlásil All in, další na řadě jsem byl já. Kouknul jsem na karty a uviděl AK. Přemýšlel jsem. Toho prvního hráče jsem typoval na na nějaké KQ , hráč který byl v all inu, byl typ hráče, který si rád chranil svoji ruku. Typoval jsem u něj tedy nejaky střední pár 77-TT, u prvního hráče jsem typoval, že složí. Šel jsem tedy taky All in (asi 20k) . Jenže další hráč po mně šel taky all in. První hráč fold. Začal jsem se trochu bát že někdo drží AA nebo KK. Prvního hráče jsem dobře typnul a ukázal 88, já AK a hráč zamnou QQ. Flop mi pomohl a ukázal K . Pak už jsem se jenom modlil, aby nepříšlo Q nebo 8. Touto hrou jsem ztrojnásobil a byl stále ve hře. Další důležitá hra přišla hned po přestávce. Já na buttonu. Všichni předemnou fold. Já kouknul na karty a uviděl AA, dal jsem standartní raise 3BB, vypadalo to že jenom kradu( v té době jsem žačal hrát aktivněji). SB odpověděl ihned All in a já měl už pak jednoduchý rozhodování. Ukázal TT a já se opět modlil k dealerovi, tímto jsem se dostal trochu na nadprůměrný stack, který jsem si do konce druhého dne udržoval. Do třetího dne jsem vstupoval asi jako 16. v chipech. Když jsem přišel do casina a viděl že budu na TV tablu, tak sem z toho moc radost neměl. Věděl jsem, že u mě hodně zapracuje nervozita. Jednu z prvních her jsem vyhrál. Když hráč asi z UTG+1 a ja asi na buttonu velký re-raise s AKs. On fold. Další, pro mě trochu smolná hra, byla když jsem dorovnal All in jednoho shortstacka s QQ. On ukázal 22 a flop mu pomohl k další dvojce. Touto hrou jsem se mohl vyhoupnout zase o něco výš a hrát v klidu. Ale spadl jsem na shortstacka. Párkrát jsem se snažil ukrást blindy s KT a po re raisu od BB nebo SB jsem radši složil.  Další pro mě hodně ztratová hra byla když jsem raisnul z UTG s AQ. Hráč, který proti mě vyhrál s 22 zahlásil All in. Dlouho jsem se rozhodoval jestli dorovnat nebo ne. Přemýšlel jsem tedy co má. On věděl, že hraju jen dobré karty a ještě k tomu jsem raisoval z UTG, tudíž mohl vědět, žě něco mam. A přesto šel All in. Typoval jsem ho na AK, a JJ výš. Takže radši fold. Možná jsem ho měl dorovnat ale nevim. Nebyl jsem si moc jistý. Pak jsem byl přesazen k normálnímu stolu a nervozita ze mě trochu spadla, ale byl jsem fyzicky a hlavně psychicky unaven. Poslední hra byla když jsem šel All in s JJ z UTG+2 pozice a byl jsem dorovnán hráčem s AA, turn A mě poslal domů. Po vypadnutí jsem nebyl ani moc zklamaný. Turnaj jsem si užil a nazbíral zkušenosti a to bylo pro mě to hlavní.

Aj tak je to skvelý úspech a vynikajúce umiestnenie. To QQ vs 22 som videl aj ja naživo online, ako zvládaš takéto bad beaty? Musím povedať že navonok si vyzeral celkom pokojne :-).
Tak bad beaty nezvládam moc dobře. Na tom TV stole to nebylo moc asi znát, když sem měl brýle, ale naštvanej sem byl dost :-). Ale snažil jsem se ovládat. V online hře je to trošku horší :-). Hodně nadávam, a pak napíšu něco i do chatu. Nic pěkného :-).Dokonce mi jednou i zablokovaly chat, ale postupně se snažim takové prohry zvládat. Bude jich ještě dost a řikam si že štěstí budu mít příště zase já.

Aké sú Tvoje ďalšie plány? Skúšaš kvalifikácie do Monte Carla?
Další plány mám takové, že chci stále hrát ty největší online turnaje a pokoušim se kvalifikovat i na ty živé. Nedávno jsem hrál i poslední step6 SnG kvalifikaci na PS za 2,1k. Ale vypadl jsem jako jeden z prvnich když jsem na boardu TA22 neodradil vysokýma sázkama hráče s AJ a river přišel J, já držel AKs. Vypadnul jsem s JJ kdyz me dorovnal souper s A6 a na boardu se objevily dvě šestky. Určitě to budu zkoušet dál. Live hra mě začala hodně bavit a je mnohem lepší než online.

Tak poďme k tým rozdielom. Aký je rozdiel medzi online a live pokrom?
Tak určitě největší rozdíl je v kontaktu s protihráčem. Můžete pozorovat jeho emoce, reakce na danou situaci atd. A pro mě velkou výhodou bylo, že jsem si zapamatoval styl jeho hry podle toho, jak ten hráč vypadal a jak byl oblečený. Lépe jsem se orientoval než v online, kde vydíte jenom jeho přezdívku.

Si spomínal, že si začínal na nízkych limitoch a teraz už hráš poriadne vysoké, v čom sú podľa Teba najväčšie rozdiely medzi týmito limitmy?

Rozdíl mezi těmito limity je poměrně velký. Největší rozdíl je v urovni a kvalitě hráčů. Mě osobně se hraje lépe proti lidem, kteří u toho přemýšlejí a vědí co si mohou dovolit, než proti hráčům, kteří hrají jako blázni a akorát v tom utápí peníze.

Ktorá je Tvoja najobľúbenejšia online herňa a prečo?
Hernu vyhraněnou žádnou nemám, ale hraju tam, kde jsou pravidelně velké turnaje. A taková herna je asi jenom jedna, a to P****Stars.

Ako často hrávaš online a koľko hodín do týždňa približne?
U pokeru trávim hodně času, ale závisí to podle toho jestli mam školu nebo ne. Pokuď je škola tak průměrně 3-4 hodiny. O víkendu většinou víc, nějakých 6 hodin určitě, ale závisí zrovna na konkrétnim dni.

Čo by si poradil našim návštevníkom, aby začali dosahovať úspechy podobné tým Tvojim?

Já nejsem zrovna asi ten pravý, kdo by měl někomu radit. Hraju svůj styl a mnohým lidem se to nelíbí a kritizujou mě za to. Já jsem ale se svym stylem spokojen, když přináší výsledky. Ale určitě bych lidem poradil hlavně trpělivost, dodržování bankroll managmentu, nepropadat tiltu a hlavně, aby je poker bavil!

Čo sa ti páči na našej stránke a čo by si na nej prípadne zmenil, vylepšil?

Na PP se mi líbí forum a hodně fajn lidí, kteří tam přispívají. Maličkost, kterou bych na PP vylepšil je, že bych přidal sekci videa, kam by se mohly přidávat videa natočené členy PP s jejich hrou.

Rozmýšľal si už o tom, že by si sa stal profesionálnym hráčom pokru?
Určitě, jsem už o tom přemýšlel. Před rokem jsem normálně počítal s tím, že půjdu na vysokou školu. A poslední 4 měsíce za mě rozhodly. Chci v životě dělat něco co mi jde a hlavně mě to baví. Tak proč ne zrovna poker, kterým si hodně slušně vydělávám. Můj cíl je teď udělat maturitu, pak si užít prázdniny a potom budu chodit na jazykovou školu, abych se zdokonalil v angličtině. Tím pádem se budu moc víc věnovat online pokeru a live turnajům. Pokud se mi stále bude dařit, tak zůstanu jenom u pokeru.

Budeš sa skúšať dostať aj na WSOP main event?
Kvalifikace v mém případě na WSOP ještě nepřipadají v úvahu, neboť je mi 19let a Americe je poker a turnaje od 21let.

Máš nejaký sen alebo cieľ, ktorý by si chcel v pokri dosiahnuť?